Persoonlijke terugblik 2012

Met het einde van het jaar in zicht is het weer tijd voor de gebruikelijke terugblikken op allerlei gebieden. De meeste van dit soort lijstjes (Nederlanders zijn gek op lijstjes, schijnt) zijn nog leuk om te lezen ook. Daarom kan ik het niet laten ook zelf een lijstje te maken, maar dan over onderwijs. So, here we go…

2012, het jaar dat…

  • we verlost werden van minister Van Bijsterveldt.
  • Jet Bussemaker de nieuwe minister van Onderwijs werd en het nog maar afwachten is hoe het gaat lopen.
  • flipping the class booming werd en steeds meer in de spotlights komt te staan.
  • ik begonnen ben met dit blog.
  • gamification op de agenda is gekomen.
  • Wikiwijs nog steeds niet is wat het hoort te zijn.
  • weer veel leerlingen hun diploma hebben gehaald.
  • er nog steeds veel te veel aandacht is voor meetbare resultaten en rendementen.
  • Nederland verder achterop raakt op het gebied van onderwijs.
  • John Moravec op mijn school een inspirerend verhaal kwam vertellen.
  • Twitter mijn een betere professional maakte.
  • ik veel bijzondere en inspirerende mensen heb mogen ontmoeten.
  • ik definitief vaarwel zeg tegen mijn ‘papieren methode’.
  • een zekere meneer Dronkers een stupide lijst in de Volkskrant publiceerde.
  • er een begin is gemaakt met de MOOC voor maatschappijleer.
  • ik SPONS-coach ben geworden voor mijn collega’s.
  • Stad & Esch een fantastische nieuwe identiteit kreeg (zie www.stadenesch.nl)
  • er opeens een gloednieuwe MacBook Pro klaarstond op het werk.
  • ik workshops mocht verzorgen voor o.a. de Universiteit van Utrecht en Windesheim.
  • er traditioneel weer veel te weinig tijd was om alle mooie, inspirerende en leuke dingen te doen.

Zo, dat zijn we ook weer kwijt! Volgend jaar wordt vast nog mooier!

Tags: ,

About svanderweide

Teacher in social studies at Stad en Esch, involved in a lot of things. Other likes: Apple, education, innovation, thecrowdNL, flipping the class, MOOC

Geef een reactie

